تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

قیمت زوج یورو – دلار آرام آرام خود را به سطح ۱٫۳۴۷۵ می رساند که قابل انتظار بوده است و علت اصلی آن همانطور که از قبلا عرض کردم، امید به سیاستهای انبساطی از طرف اروپا و بالا رفتن انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا است.

امروز همانطور که دیدیم با لمس ۱٫۳۴۷۵ قیمت یورو را به یکی از خبر سازترین ارزها تبدیل کرد . این سطح از اوایل ماه فوریه تا کنون لمس نشده بود و سرتیتر اخبار شدن آن چندان بی دلیل هم نبود.

از حال و هوای آمارهای اقتصادی اروپا این گونه بر می آمد که نگرانی بانک مرکزی اروپا (ECB) بیشتر از بابت کاهش تورم است و به همین دلیل گمانه زنیها در رابطه با احتمال کاهش نرخ بهره اروپا و ادامه سیاست های انبساطی کمّی (QE) به شدت بالا گرفت که این وضعیت برای یورو چندان خوشایند نیست و امروز نیز مثل روزهای دیگر این ارز علی الخصوص در برابر دلار ضربه سختی خورد.

در کل در حال حاضر مسئله تنها سرعت کاهش نرخ بهره و اعمال سیاست های انبساطی پولی اروپا می باشد و نه انجام یا عدم انجام آن و سوالاتی از این قبیل .

بدین ترتیب اوضاع یورو همچنان جالب نیست و هر چند ممکن است از نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۳۴۷۵ و ۱٫۳۴۷۰ گاهی اوقات بازگشت های تکنیکی را شاهد باشیم اما در کل روند این ارز همچنان نزولی است و نباید فراموش کرد که این جفت ارز بیشتر به خاطر واگرایی در سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا با آمریکا همچنان تحت فشار قرار دارد و نیروهایی که یورو را به پایین سوق می دهند قوی تر می باشند.

امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص بهای مصرف کننده (CPI) آمریکا اعلام می شود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هفته گذشته بعد از قوی اعلام شدن شاخص قیمت تولید کنندگان (PPI) در صورتی که امروز نیز CPI قوی اعلام شود و خریداران دلار را نیز امیدوار کند، می توان ادامه سیر کاهشی یورو در مقابل دلار را قطعی دانست و به انتظار شکست حمایت ۱٫۳۴۷۵ و ۱٫۳۴۷۰ نشست.

بنابراین، همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع فروشندگان یورو است و شکسته شدن سطح ۱٫۳۴۷۵ و ۱٫۳۴۷۰ می تواند زمینه ادامه حرکت نزولی تا سطوح ۱٫۳۴۶۲ (پایین ترین سطح روز ۲۲ نوامبر) و سطح ۱٫۳۴۶۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و پس از آن ۱٫۳۲۹۵ (سطحی که نرخ بهره اروپا در ماه نوامبر کاهش یافت) هموار کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در زوج ارز دلار- ین ژاپن انتظار می رود با افزایش اندک قیمت، فرصتهایی برای فروش مجدد به ترتیب در سطوح ۱۰۱٫۶۰ ، ۱۰۱٫۷۰ ، ۱۰۱٫۸۵ ، ۱۰۱٫۹۰ ، ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۰۵ ایجاد شود و قیمت به نرخهای پایین بازگردد. سفارشات خرید نیز در حوالی ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ با حد استاپ پایین این سطح قرار دارند.

در حرکت صعودی، سطوح مقاومت قوی امروز به ترتیب در ۱۰۱٫۷۹ بر روی بالاترین سطح ۱۶ جولای ، ۱۰۱٫۸۱ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۰۲٫۲۷ به ۱۰۱٫۰۶ و ۱۰۱٫۸۷ و ۱۰۱٫۹۲ بر روی بالاترین سطح ۹ جولای و ۸ جولای تشکیل شده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، این سطوح مقاومتهای بسیار مستحکم بوده و در نزدیکی این سطوح فرصت برای شروع نزولی مناسب است.

از آنجاییکه امروز در بازار آمریکا اخبار مهمی منتشر خواهد شد، بازار به انتظار بازگشایی سشن آمریکا و آمارهای اقتصادی آن از جمله شاخص قیمت مصرف کنندگان و فروش خانه های موجود باقی خواهد ماند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز نوسانات بسیار سنگینی بر این زوج وارد شده اما قیمت هم اکنون در بالای سطوح حمایت ۱۳۶٫۸۰ و ۱۳۶٫۷۰ در حال تثبیت است.

در این مسیر، سفارشات خرید زوج یورو – ین ژاپن نیز در ۱۳۶٫۸۰ تا ۱۳۶٫۷۰ و سفارشات فروش به ترتیب در ۱۳۷٫۵۰ ، ۱۳۷٫۷۰ و ۱۳۷٫۸۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن